Lördag 8 Januari

Nu var det ett tag sen jag skrev något. Har varken haft lust eller tid till att skriva något.
Men nu tänkte jag åtminstonde skriva vad jag fick i julklapp ^^

Det blev så att vi åkte upp till landet under julen.
Det var jättemysigt, men det första vi fick göra när vi kom dit, var ju självklart att skotta..Blöööh. Som tur va hade vi fått hjälp på vår "parkering" av en granne. Men det var bara att greppa skyffeln och skotta. Som tur va var det väldigt lätt snö, den hade inte blivit blöt än så det gick väldigt bra. Pappa fick skotta taket på stugan och dagen efter så fick mami och papi skotta hela garage och uthus-taket.
Det var -25*C när vi kom dit och 90cm snö :) så ja, ni kan ju förseställa er hur det såg ut ;)



Ripli på julaftonsmorgonen:)



Julafton :) alla öppnade paket, och på eftermiddagen/kvällen åkte vi till mina kusiner och åt julmiddag, och det var jättemysigt! :)


Jag fick en hårtork, locktång, plattång, hårborste, 2 parfymer, presentkort på Gina tricot, en lampa, sex and the city s.2 , navel och näs-piercingar, och nu kommer jag inte ihåg fler ^^ hihi 

Det va en jättebra helg, tills vi skulle åka hem. Vi bestämde oss att åka hem den 25 istället för på söndagen 26, för att det skulle bli snöstorm i gävle och uppåt i landet, så vi åkte dagen innan. Men när vi låg på E4an i ca 110km/h så s,ällde våran motorhuv upp på våran vindruta...Fy faaaan va läskigt det var, men tur i oturen så gick inte rutan i tusen bitar och vi krockade INTE, men hela rutan är sprucken ( men den är laminatbehandlad så den höll hela vägen hem)
så pappa fick bromsa (eftersom man inte såg något) och hoppa ut, mitt på E4an i snön och smälla igen motorhuven.. sen bar det iväg till en bensinmack för att stänga huven och spänna fast den med rep och skit.. här är en bil på rutan, dålig men den togs bara några minuter efter att det hände..


Men det gick bra allt som allt och vi  lever fortfarande`^^
men jag skriver mer om mitt nyår och sånt senare, för nu ska jag strax åka hem till mig och käka min favvorätt  :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0