Fredag 12 November 2010

Hej, det va ett tag sen.
Jag var seriöst såhär --->| |<--- nära att Radera den här jävla bloggen. 
För några månader sen, tror det var i augusti, så skrev jag världens längsta inlägg, innehöll säkert 40 bilder och hur mkt text som helst, och när jag skulle klistra in den sista bilden så fuckade sig hela datorn och allt försvann. Jag fick värsta dampet och klickade mig fram till "ta bort bloggen" eller vad det står, och tänkte trycka på radera,, men jag lugnade mig och jag bestämde mig helt enkelt för att bara ta en paus från den haha

Men nu har några vänner frågat varför jag inte skriver och att det är kul att sitta och läsa, så då tänkte jag, varför inte? jag kan ju testa lite då och då ;)

Så här kommer mitt första på några månader! hihi

Ja det som hände under sommaren pallar jag inte skriva om igen, men det innehöll norrlandsresor fiske sola, rockfestivaler sköna människor och goda vänner och familj. Jag lyckades även ta mitt körkort i juni vilket jag är väldigt nöjd över :) har använt det för fullt. Har även jobbat väldigt mkt på Pärlan(dagiset som jag jobbar på)
älskar alla barnen och trivs som fisken i vattnet där, synd bara att jag inte är utbildad förskolelärare, annars hade jag antagligen kunnat få en fast tjänst.

Va även på kreta med tjejerna. Det var en skön resa som slutade lite fel kanske men när jag ser tillbaka så var den helt okej och trevlig. :) (se fler bilder facebook)











Och i fredags(en vecka sen) var jag Jonna och Sofie på resturangen Seaside söder, var en jätte trevlig kväll och vi hade roligt! Jättegod mat! Jag åt:


Kantarelltoast
Smörstekta kantareller på hembakat lantbröd. Serveras med vildsvinschips och Västerbottencréme

Lågtempererad fjällröding
toppad med löjrom från Kalix. Serveras med skummad pepparrotssås smaksatt med krondill, mousseline på pilgrimsmussla, jordärtskockspuré och syrade morötter

Vitchokladgratinerade blåbär
Serveras med mandelflarn och vaniljglass








Nu ska jag äta, men ha en trevlig kväll !! Puss!



Kommentarer
Postat av: JJ

Haha men gisela då, den tredje bilden, de gigantiska flaskorna.. är det vodkaflaskor för jättar eller? :O

2010-11-13 @ 09:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0