Tuffa grabbar

Ja, jag hittade hit jag också. Bra eller dåligt(?) det återstår att se :)

Igår åkte jag med William till Hägge's och träffade Danne och Beppe. Snälla grabbar det där.
Det var praktiskt taget helt dött på Hägge's men George (ägaren) livade upp det hela med att dansa med pizzabagaren till Guns n roses. Hihi det va kul.
Men efter ett tag kom Willes bror Alex dit med sina kompisar och helt plötsligt var det livat igen på Hägge's.
Saras brorsa Basse mobbade mig för en händelse för några veckor sen då jag råkade spy lite på hans mammas bil när vi fick skjuts hem :/ lite pinsamt, men vafan, jag fick bjuda lite på mig själv och tog det hela som en man (eller kvinna kanske?) hehe. Sen drog vi vidare till Beppe och där satt vi och spelade gitarr och sjöng och drack groggar, mkt trevligt. Resan hem var en annan historia som jag inte riktigt tycker passande att skriva här.. fniss...



Jag måste bara säga, att förr i tiden va folk så fina. Det finns en hemsida som har sockenbilder från Enånger, där min mamma är uppväxt och min morfar och hans familj också innan dess. Där kan man se flera hundratals bilder på människor i sina vackra kläder och tuffa poser och även bilder på hus och människor som ingen vet vem dom var. Lite sorgligt men ändå faktist väldigt kul att titta på:)




Det här är en bild på min mammas farfar(till vänster) och hans vänner. Titta vad söta dom är:) Tagen i början av 1900-talet
Här är en bild av min mammas farfar Anders Gustav(till vänster) och hans vänner i början av 1900-talet:)


Det här är min mammas farmor Ester. Också i början av 1900-talet. Här var hon bara 15år.


Här är en länk dit om någon skulle vara intresserad, och så klickar man bara vidare på porträtt på kvinnor tillexempel. http://www.sockenbilder.se/enanger2/default.asp


Kommentarer
Postat av: malin

pizzabagare som är min byggare haha !

2009-11-08 @ 22:51:54
URL: http://malinewalinnea.blogg.se/
Postat av: Gisela

haha ja! du skulle ha sett, dom var som typ 14-15åringar, inte 40-50 åringar som dom egentligen är

2009-11-08 @ 22:54:29
URL: http://giselalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0